Другая Міжнародная спецыялізаваная навукова-тэхнічная выстава-форум «Інфармацыйныя тэхналогіі ў адукацыі» адкрылася ў Мінску. Арганізатары форуму — Міністэрства адукацыі і ГІАЦ Мінадукацыі. Галоўнымі інавацыйнымі партнёрамі з'яўляюцца Парк высокіх тэхналогій і IT-Academy.
![ITE-2018 ITE-2018](/upload/medialibrary/8d4/8d40ab93d4e7e9f520659c5f9ea86df3.jpg)
![Другая Міжнародная спецыялізаваная навукова-тэхнічная выстава-форум Другая Міжнародная спецыялізаваная навукова-тэхнічная выстава-форум](/upload/medialibrary/5e7/5e7a95c2cb2668e7d9de2ab8cb829e9b.jpeg)
Форум закліканы спрыяць эфектыўнаму выкарыстанню і прасоўванню інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у адукацыйны працэс, прыцягненню ўвагі грамадскасці да працэсу лічбавай трансфармацыі адукацыі, а таксама ўстанаўленню дзелавых кантактаў і пашырэнню міжрэгіянальнага і міжнароднага супрацоўніцтва адукацыі. Упершыню выстава-форум праходзіла ў Беларусі ў 2017 годзе і сабрала больш за 3 тысячы ўдзельнікаў.
Сістэма адукацыі актыўна ўключана ў працэсы інфарматызацыі. «Гаворка ідзе пра два важныя працэсы: інфарматызацыя ўсёй сістэмы адукацыі і яе лічбавая трансфармацыя. У першым выпадку мы гаворым перш за ўсё пра паказчыкі інфраструктуры, пра колькасць камп’ютараў на 100 навучэнцаў і колькасць устаноў, забяспечаных шырокапалосным інтэрнэтам. На сённяшні дзень больш за 90% устаноў адукацыі Беларусі маюць шырокапалосны доступ у інтэрнэт», — адзначыла першы намеснік міністра адукацыі Ірына Анатольеўна Старавойтава.
![Ірына Старавойтава - Павел Ліс Ірына Старавойтава - Павел Ліс](/upload/medialibrary/5ab/5ab5ad1194986340ce33fe5231313d5c.jpg)
Ужо ў дашкольнай установе актыўна ажыццяўляюцца працэсы інфарматызацыі і ўкаранення новых тэхналогій. «Сёння пытанні інфарматызацыі важныя нават для арганізацыі гутаркі з дзіцем, абмеркавання літаратуры, зразумела, у адпаведнасці з яго ўзростам», — адзначыла першы намеснік міністра. Ірына Старавойтава дадала, што не менш актуальным з’яўляецца ўменне навучэнцаў узаемадзейнічаць у інфармацыйным грамадстве. «Тут важны выхаваўчы момант, паколькі вялікі доступ да інфармацыі азначае, што наша моладзь павінна ўмець аналізаваць гэтую інфармацыю, умець працаваць з ёй, думаць актуальна. Гэта ўсё сістэмныя пытанні», — падкрэсліла яна.
ІI Міжнародную спецыялізаваную навукова-тэхнічную выставу-форум «Інфармацыйныя тэхналогіі ў адукацыі» могуць наведаць больш за 5 тысяч удзельнікаў. Пра гэта паведаміў дырэктар галоўнага інфармацыйна-аналітычнага цэнтра Міністэрства адукацыі Павел Ліс.
«Па нашых прагнозах, форум будзе масавым. Ужо на сённяшні дзень больш за 3 тысяч зарэгістраваных — гэта толькі праз інтэрнэт. Шмат хто праходзіць рэгістрацыю непасрэдна на мерапрыемстве», — паведаміў Павел Ліс.
Акрамя таго, Павел Анатольевіч сказаў, што на форуме будуць абмяркоўвацца глабальныя праблемы сістэмы адукацыі. «Будзе весціся размова аб стане сістэмы адукацыі, пра тое, з якімі праблемамі мы можам сутыкнуцца ў будучыні і як іх вырашаць. Разам з міжнароднымі спікерамі, вядучымі экспертамі з тэлекамунікацыйных і IT-кампаній мы абмяркуем пытанні, як з дапамогай тэхналогій змяніць адукацыю і як нам у гэтым плане ўпісацца ў сусветную сістэму адукацыі», — адзначыў дырэктар цэнтра.
Павел Ліс падкрэсліў, што мэтай форуму з’яўляецца папулярызацыя інфармацыйных тэхналогій і лічбавай трансфармацыі. «Мы спрабуем стварыць лічбавую культуру сярод педагагічнай, экспертнай супольнасці, матываваць навучэнцаў быць актыўнымі ўдзельнікамі гэтых працэсаў», — падкрэсліў ён.
Форум можна наведаць у Мінску (праспект Пераможцаў, 20) з 28 па 30 лістапада. На працягу трох дзён на пяці пляцоўках будуць працаваць 72 спікеры, 12 экспанентаў і тысячы ўдзельнікаў. Для сумеснай працы і дыскусій прапануюцца пяць тэматычных напрамкаў: інтэграцыя Рэспубліканскага інфармацыйна-адукацыйнага асяроддзя з еўрапейскімі навукова-адукацыйнымі сеткамі, інфраструктура сістэмы адукацыі ў інфармацыйным грамадстве, інавацыйныя адукацыйныя тэхналогіі на аснове выкарыстання ІКТ, робататэхніка ў сістэме сучаснай адукацыі, інфармацыйныя тэхналогіі ў рабоце з рознымі катэгорыямі навучэнцаў, развіццё кампетэнцый педагога ва ўмовах лічбавай эканомікі, анлайн-школы і курсы (новы погляд на дыстанцыйную адукацыю).
(фота аўтара і БЕЛТА)